< 5 >

Як розвивати комунікабельність?


Читати повністю
Ідіть назустріч людям із відкритим серцем.
Питайте інших про їхні інтереси.
Посміхніться до того, як почнете розмовляти.
Ставте людині запитання.
Будьте терплячими й оптимістичними.
Виявляйте розуміння.
Уважно слухайте співрозмовника.
Тримайте себе спокійно і впевнено. 
Обережно висловлюйте свою точку зору.


9 типів інтелекту


Читати повністю

 1 тип - Лінгвістичний
Лінгвістичний інтелект - це здатність мислити і чітко висловлювати свої думки, навіть дуже складні  думки перетворювати в зрозумілі для всіх слова. Лінгвістичний інтелект важливий для поетів, письменників, журналістів та громадських діячів.
Молоді люди з таким інтелектом люблять писати, читати, розповідати історії і відгадувати кросворди. Інтерес у дитини з лінгвістичним типом інтелекту помітний по величезній любові до слова. Дитині в найменшому віці з легкістю дається вивчати вірші, подобається слухати казки, дитина рано вчиться говорити і писати. Особливо теплі почуття має малюк до казок у віці від 2-3 років до першого класу, коли роль читця переходить до самої дитини. Легко і просто вивчає іноземні мови, на льоту схоплює оповідання і з легкістю переказує будь-який почутий або прочитаний текст. У старшому віці бере активну участь в підготовці шкільної стінгазети, пише оповідання, бере інтерв'ю.
У якій сфері дитина може бути успішною в майбутньому:
драматург журналіст філолог політик редактор або коректор сценарист письменник
2 тип - Логіко-математичний
Логіко-математичний інтелект допомагає рахувати, вирішувати складні математичні та логічні задачі. Логічний інтелект, як правило, добре розвинений у математиків, науковців та детективів.
Молоді люди з цим типом інтелекту не схильні до спілкування, зазвичай вони замкнуті. Їм цікавіші цифри, експерименти і логічні задачки. З дитинства швидко вивчають цифри і позначення, рано починають розуміти процедуру додавання, множення, віднімання, ділення. У шкільному віці швидко вирішують будь-яку математичну задачу. Намагаються піддавати рахунку все навкруги, починаючи від сходинок, і закінчуючи складними алгоритмами в школі. Аналітичні уміння і здатність до синтезу приходять самі собою, без особливих зусиль з боку батьків або учбового закладу. Дитині з таким типом розуму легко встановлювати причинно-наслідкові зв'язки і оперувати абстракціями.
У якій сфері може себе реалізувати:
бухгалтер математик учений програміст аналітик детектив медик логіст
3 тип - Візуально-просторовий
Просторовий інтелект - це здатність мислити в трьох вимірах. Такі люди, добре усвідомлюють місце, подумки можуть уявити, що їх чекає за рогом. Вони з легкістю згадують картину, саме картину, того місця, про яке їх запитують чи про який вони згадують у даний момент. Моряки, льотчики, скульптори, художники та архітектори - носії розвиненого просторового інтелекту. Люди з таким інтелектом люблять лабіринти і пазли. Вони можуть годинами сидіти за малюнком. Перше, до чого тягнеться дитина з таким типом інтелекту - це пазли і найпростіші іграшки, і звичайні речі. Часто батьки такої дитини не розуміють, чому їх чадо любить грати ложкою або простою коробкою, замість купи розвиваючих і барвистих іграшок з магазину. А річ у тому, що у малюків відмінно розвинена уява,  бачать вони світ і все навкруги з іншого ракурсу, приголомшуючи оточення. Часто занурюються у власний вигаданий світ, можуть спілкуватися з вигаданими друзями. Також дитина тягнеться до малювання, щоб виразити своє бачення навколишнього світу. У школі їм дається на сто відсотків фізика або хімія, креслення і малювання, геометрія. Підлітки без проблем складають і пояснюють графіки. Добре розвинене мислення і сприйняття простору.
У якій сфері може реалізувати свої уміння і навички :
дизайнер архітектор інженер скульптор мультиплікатор художник
4 тип - Тілесно-кінестетичний
Тілесно-кінестетичний інтелект - це здатність маніпулювати фізичними об'єктами і використовувати різні фізіологічні навички. Такі люди добре орієнтуються в часі і просторі. Спортсмени, танцюристи, хірурги повинні володіти добре розвиненим тілесно-кінестетичним інтелектом.Для дитини цього типу розуму головне - виразити себе за допомогою свого тіла. Діти можуть захоплюватися танцями, зазвичай мають розвинену моторику і жестикулюють більше за усіх інших. Намагаються досягати успіхів в спорті. За природою їх тіло пластичне і сильне. Таким діткам особливо подобається не лише бігати і стрибати, але і займатися майструванням, робити щось своїми руками. Обожнюють сцену, комфортно себе там почувають і можуть чарувати своє оточення умінням тримати себе на сцені і захоплювати інших.
 У якій сфері діяльності можуть реалізуватися:
спортсмени циркові артисти танцюристи механіки ремісники фотомоделі артисти актори
5 тип - Музичний
Музичний інтелект - це здатність розрізняти крок, ритм, тембр і тон. Цей тип інтелекту дозволяє нам відчувати, створювати, відтворювати музику. Без нього не змогли б з’явитися композитори, диригенти, музиканти, вокалісти та слухачі з тонким слухом.
Цікаво, що тільки музичний інтелект + схильність до математики можуть народити таких людей як барабанщики. Вони, як правило, дуже добре фільтрують зовнішній звук і вміють добре та швидко рахувати.Усе життя для дитини з музичним типом інтелекту - це ритм і музика. Дитина розпізнає у всьому світі звуки і може їх розуміти, сприймати і створювати. Гаряче люблять діти будь-які музичні інструменти, намагаються осягнути музичну грамоту ще з дитинства, "тарабанячи" по клавесину, вивчаючи звучання нот. Діти часто відвідують музичну школу і виділяються на загальному фоні грою рук або головою, ногами, вони притупують, постукують, співають, відображаючи звуки і ритм.
У якій сфері зможуть почувати себе комфортно:
композитор диригент співак артист музикант виконавець музичний  редактор діджей - музичний  критик - викладач музики піаніст барабанщик
6 тип - Натуралістичний
Природний інтелект визначає здатність людини відчувати тварин і рослини. Ця здатність вважалася даром в нашому еволюційному минулому. Великі первісні мисливці і збирачі володіли цим даром. Зараз цей тип інтелекту продовжує відігравати важливу роль у деяких галузях і без нього неможливо стати професійним ботаніком або агрономом. Сучасне суспільство вже звісно мало зацікавлене у цьому типі, тому що ми все більше віддаляємося від природи. Дитина, яка має натуралістичний тип інтелекту, краще почуває себе на природі, довго може спостерігати за деревами і птахами, за життям і поведінкою тварин. Зазвичай з радістю розводить квіти і трави, вивчає різних комашок і дуже любить домашніх тварин, тому батькам нічого не залишається робити, як створити будинки міні-зоопарк, щоб дитині було цікаво і пізнавально жити і розвиватися.
У якій сфері реалізується:
ветеринар дослідник природи (морського днa, птахів, мешканців суші) –  
генетик фермер сейсмолог еколог археолог
7 тип - Екзистенціальний
Екзистенційний інтелект – це інтелект, який потенційно допомагає індивідууму у боротьбі з глибокими питаннями людського існування. Наприклад, такі люди можуть висунути нові теорії про сенс буття, можливості безсмертя і як люди з'явилися на нашій планеті.Про таку дитину говорять, тямущий - він розуміє як ніхто інший себе і свої почуття, управляє своїми емоціями і свідомістю. Має такі якості, як соромливість і стриманість, розсудливість, він емоційно стійкий, не піддається істерикам і крикам. Це діти - генератори ідей і теорій, гіпотез, швидше теоретики, ніж практики.
У якій сфері будуть комфортно себе почувати:
психіатр філософ політик священик професор психолог агітатор
8 тип - Міжособистісний
Міжособистісний інтелект - це здатність розуміти й ефективно взаємодіяти з іншими людьми. Вона включає в себе ефективні вербальні та невербальні комунікації, можливість швидко помічати відмінності між людьми. Також ці люди мають добре відчувати настрій і темперамент інших. Дитина міжособистісного типу інтелекту комунікативно розвинена, відмінний оратор, прекрасно розбирається в людях. Часто навіть управляє людьми, захоплюючи своїми уміннями до розмови і переконання. У дитинстві відрізняється добре поставленою мовою, є душею компанії. У дитини з таким типом інтелекту завжди в запасі безліч жартів і гумористичних історій, він товариський, розумний, має харизму.
У якій сфері можуть реалізувати себе:
парламентер тренер педагог оратор менеджер дипломат  
9 тип - Особистісний  інтелект
Особистісний інтелект - це здатність розуміти себе, а також свої думки і почуття, і використовувати ці знання в процесі планування життя. Цей тип інтелекту дозволяє людині тверезо оцінювати свої можливості і грамотно планувати витрати.
Очевидно, що такі люди – хороші психологи. Але ці люди можуть бути дуже сором'язливими.
Кожна дитина по-своєму індивідуальна, тому  в одному малюку можуть гармонійно співіснувати і успішно розвиватися два-три різні типи розуму.

Знаєте, які фактори негативно впливають на мозкову активність?


Читати повністю

1. Недосипання
За даними ВОЗ за останні 100 років людина стала спати в середньому на 20% менше! У стані недосипання різні ділянки мозку переходять у фазу повільного сну. У цей час людина «зависає» в одній точці, стає незібраною, погіршується дрібна моторика.
2. Відсутність сніданку
Це здається цілком очевидним, але справа тут не в споживанні необхідної організму енергії, а в тому, що відсутність сніданку знижує рівень цукру у крові. А це, у свою чергу, знижує і гальмує надходження в мозок поживних речовин.
3. Надлишок цукру
Попередній пункт пояснює, чому для продуктивної роботи мозку рекомендують їсти солодке, (наприклад, чорний шоколад). Однак надмірна кількість цукру викликає проблеми із засвоєнням білку і поживних речовин. Результат той же, що і при низькому рівні цукру в крові: поживні речовини в мозок просто не надходять.
4. Стрес
Сильне психоемоційне напруження веде до розриву зв'язків між нейронами і ускладнює розуміння причинно-наслідкових зв'язків і послідовності подій. Накопичений стрес погіршує пам'ять і знижує інтелектуальний потенціал.
5. Антидепресанти і снодійне
Проблема захоплення сильнодіючими препаратами найбільше актуальна в США, де подібні ліки виписуються дуже легко. Вживання снодійних і популярних антидепресантів може погіршити пам'ять, викликати нав'язливі суїцидальні думки.
6. Тютюн
Говорячи про негативний вплив куріння на організм, першим в голову приходить зображення чорних легень і зіпсованих зубів. При цьому досить мало говориться про те, як тютюн впливає на головний мозок. Крім проблем, пов'язаних з нестачею поживних речовин у мозку, паління багаторазово збільшує ризик хвороби Альцгеймера.
7. Сонце
Відсутність достатньої кількості сонячного світла безпосередньо впливає на сприйняття людини. По-перше, ультрафіолет регулює кровообіг, тобто приплив кисню і поживних речовин. По-друге, сонячне світло сприяє наявності серотоніну - гормону, що впливає на настрій людини.
8. Вода
Нестача води викликає зменшення об'єму мозку, що значно знижує його працездатність і призводить до мінімальної здатності запам'ятовувати інформацію.
9. Надлишок інформації
Рік за роком кількість інформації, засвоюваної людиною, збільшується лавиноподібно. Здавалося б, це тренування мозку і підтримку його тонусу. Насправді, це надлишок, на який мозок відповідає однозначно: опором. Виражається воно тим, що в якийсь момент інформація перестає засвоюватися.
10. Багатозадачність
Інша аномалія інформаційного світу: людина одночасно сприймає кілька потоків інформації. Як наслідок, жоден з них не засвоюється належним чином, а свідомість звикає до подібного режиму роботи. Інформація сприймається поверхово, а зосередитися і займатися чимось одним без частої зміни діяльності стає все важче.


Навіщо дитині займатися музикою?


Читати повністю

     Вчені довели, що заняття музикою сприятливо впливають на мозок.
У дітей, які займаються музикою, добре розвинені обидві півкулі.
Музика розвиває логіку, пам'ять, уяву.
Розвиток слуху допомагає швидше оволодіти іноземними мовами.
Багато батьків вважають, що в їхніх дітей немає здібностей до музики.
Це помилка.
Тільки в процесі роботи можна визначити, наскільки схильна дитина до занять. Словом, щоб дізнатися, потрібно спробувати.
Іноді через рік-два дитина ніби розкривається, виявляючи приховані глибинні здібності. Учні в музичних школах досить навантажені.
Але це компенсується задоволенням від виступів на концертах.
У дітей формується організованість, що стає в пригоді, коли вони стають студентами. Надлишок вільного часу в дитинстві шкідливий.
Нехай краще займається різними видами творчості, ніж просиджує перед телевізором. Музика добре впливає на організм на фізіологічному рівні: стиль бароко розвиває пам'ять, класицизм стимулює розвиток інтелекту, імпресіонізм знімає емоційну напругу, фольклор пробуджує генну пам'ять, а григоріанський хорал, окрім усього іншого, сприяє м'язовій релаксації.
Діти, які займаються музикою, по-іншому сприймають звучання, вчаться отримувати від нього задоволення. 


Вчені підрахували обсяг інформації та швидкість його зростання


Читати повністю
Згідно з доповіддю IDC's Digital Universe Study, зробленому на замовлення EMC в 2011 році, кількість інформації в світі буде зростати так:
 Ми споживаємо щодня у п’ять разів більше інформації, ніж 20 років тому, створюємо – у 200 разів більше.
Ексабайт
Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Ексаба́йт (Ебайт, Еб; англ. exabyte) — кратна одиниця вимірювання кількості інформації, що дорівнює 260 стандартним (8-бітним) байтам або 1024 петабайтам.
Назва «Ексабайт» загальноприйнята, але невірна, оскільки префікс екса-, означає множення на 1018, а не 260. Для 260 слід використовувати двійковий префікс ексбі-.
Сфери, у яких використовується одиниця
За данними досліджень компанії IDC's Digital Universe Study, загальний обсяг цифрової інформації, яка міститься на земній кулі в 2006 році, становить 161 ексабайт; те ж дослідження прогнозувало не менш ніж шестикратне збільшення цього обсяг за 2007—2010 роки. Аналогічне дослідження, проведене через рік, виявило 281 ексабайт створенної і скопійованої інформації в 2007 році. у всьому світі (в середньому по 45 ГБ інформації на кожного жителя планети).
Аналітики з Каліфорнійського університету стверджують, що людству знадобилось 300 тисяч років, щоб створити перші 12 ексабайт інформації, проте другі 12 ексабайт були створені всього-на-всього за два роки.
За прогнозами експертів Cisco до кінця 2012 року середньомісячний об'єм глобального IP-трафіку досягне рівня 44 ексабайти.
Станом на кінець 2016 року місячний глобальний трафік має перевищити 88.4 ексабайти з прогнозом досягнення 168 ЕБ у 2019 році.[ The Zettabyte Era—Trends and Analysis. Cisco.]
Обсяг інформації та швидкість його зростання
Завдяки розвитку інтернету, цілодобовому телевізійному мовленню, мобільним телефонам та іншим технологіям ми отримуємо щодня у п’ять разів більше інформації, ніж 1986-го. Інформації ж, яку щодня продукує пересічна людина за допомогою телефонних розмов, смс-повідомлень, імейлів  та записів у соціальних мережах, вистачило б на шість газет – на противагу двом з половиною шпальтам 1986-го, - пише Ричард Еллейн у The Telegraph.
  
Темпи зростання обсягів інформації в нашому житті підрахував доктор Мартін Гілберт та його команда з Університету Південної Каліфорнії. Вони використовували складну формулу для обчислення середньої кількості інформації, яку зберігають чи передають у світі за допомогою кожного засобу комунікації, від комп’ютера до паперової книги. Результати дослідження опубліковані в журналі Science.
  
Науковці дослідили 60 категорій цифрових і аналогових технологій, використовуваних від 1986 до 2007 року. Ключовий момент переходу від аналогових до цифрових технологій стався 2002 року, й зараз 94% інформації зберігається в цифрових форматах (2000 року – лише 25%). Як виявилось, зараз кожен із нас зберігає в комп’ютері, на носіях інформації і на магнітній стрічці кредитної картки інформацію, що дорівнює вмістові 600 тисяч книжок.
  
Використовуючи за одиницю виміру 85-сторінкову газету,  науковці встановили, що 1986 року пересічна людина отримувала близько 40 таких «газет» інформації щодня, у 2007-му ж цей показник зріс до 174.
  
Обсяги інформації, що передається двосторонніми телекомунікаційними технологіями (інтернет, телефонні мережі), зростали в цей період на 28% щороку, тоді як інформаційні потоки, що передаються телевізійними та радіомовними каналами – лише на 6%.
  
Загальна ж кількість створених людиною даних у світі оцінюється науковцями в 295 екзабайт - 29 500 000 000 000 000 000 000 байт. Це в 315 разів більше, ніж піщинок на Землі, та водночас це число становить менш ніж 1% тієї кількості інформації, що міститься в ДНК однієї людини. «Ці цифри вражають, але вони мізерні в порівнянні з грандіозними обсягами інформації, що міститься в природі. Якби ми спробували накопичити назви кожної зірки у Всесвіті, подужали б хіба один відсоток», - каже Мартін Гілберт.
  
Потужність комп’ютерів, які обробляють інформацію, подвоюється кожні 18 місяців, телекомунікаційних засобів – кожні два роки. 
«Медіаграмотність»

День дітей-винахідників

Упродовж всієї історії людства винахідливість підростаючого покоління, особливо дітей, не раз заслуговувала пильної уваги. Це не дивно, адже їх погляд на звичайні для нас об’єкти та ситуації, ще зовсім незвичайний. Вони цілком можуть помітити те, що нами просто проігноровано, з тієї чи іншої причини. Діти – відмінні винахідники.

Чому День винахідника 17 січня?

З огляду на незаперечні факти дитячої винахідливості, в міжнародному середовищі виникла ідея щорічного проведення Дня дітей-винахідників. Датою цієї календарної події була обрана дата народження президента США Бенджаміна Франкліна – 17 січня. Він народився в неділю, 17 січня 1706 року в Бостоні, штат Массачусетс. Звичайно ж він не відразу став знаменитим американським політичним діячем, дипломатом, енциклопедистом і письменником. З дитинства Бенджамін Франклін був досить винахідливий. Коли йому було 12 років, він придумав собі пристосування для більш швидкого плавання і... винайшов ласти, щоправда, майбутній борець за незалежність Штатів пропонував вдягати їх на руки. Пізніше хлопець ввів позначення електрично заряджених станів “+” і “-“, знайшов докази електричної природи блискавки, й у 1752 році запропонував проект громовідводу. У списку його винаходів – крісло-гойдалка та біфокальні окуляри. Історія знає безліч прикладів винаходів, в яких діти грали одну з ключових ролей

Шрифт Брайля

Рельєфно-точковий тактильний шрифт, призначений для письма і читання незрячими людьми, в 1824-му розробив французький підліток – 15-річний син чоботаря Луї Брайль. Хлопчик був сліпий із 3-річного віку, а за основу свого шрифту взяв «нічний шрифт» капітана артилерії Шарля Барбьє, який використовувався військовими того часу для читання донесень в темряві. Цей шрифт названий на його честь - шрифт Брайля.

Історія Фруктового морозива

Більше 100 років тому американський підліток Френк Епперсон в 11-річному віці винайшов фруктовий лід на паличці. Саме відкриття відбулося випадково: ввечері хлопчик через забудькуватість залишив сік на вулиці. Вранці в склянці виявилося фруктове морозиво, яке дуже сподобалося друзям і рідним Френка. Коли йому виповнилося 29 років, він запатентував свій винахід. Через 2 роки, в 1925 році, морозиво продавали по всій Америці. Його ціна була дуже низькою, всього 1 цент, а асортимент постійно розширювався.

Прапор Аляски

13-річний хлопчина Бенні Бенсон брав участь у конкурсі, організованому в 1927 році серед школярів старших класів, і переміг 700 суперників. Пізніше Бенні розповідав, що кожен вечір перед сном він дивився на зірки – звідси й ідея, яка забезпечила йому перемогу, а також 1000 доларів і годинник із гравіюванням. Хто вигадав батут? Перший батут винайшов 16-ти річний хлопець на ім’я Джон Ніссен з Айови в 1930-му році. Одного разу він вирішив натягнути брезент армійського зразка за допомогою гумових амортизаторів на залізний каркас, щоб просто пострибати на своє задоволення. Чому до цього не додумалися і не подбали ті, які називають себе дорослими?

Сучасні діти –винахідники

Робот-інженер БТІ

12-річний Максим Лема зі Львова створив робота, що виконує функції інженерів БТІ. Робот сканує приміщення, заміряє площу та за допомогою радіосигналу передає дані на комп’ютер.

Світлодіодний прилад для худоби

Родина 11-річного Річарда Турере володіла стадом рогатої худоби, за яким хлопцеві доводилось доглядати, але вночі на свійських тварин постійно нападали дикі леви. Помітивши, що дикі леви тримаються осторонь при світлі включеного ліхтаря, Річард створив дещо під назвою Lion Lights – світлодіодні лампочки, які запрограмовані періодично меркати в темряві, аби втримати хижаків на відстані. Вони також працюють із сонячною панеллю і старим автомобільним акумулятором.

Клітиний фільтр

У 2011 році 15-річна школярка із Запоріжжя Олена Свєтлова написала комп'ютерну програму, котра значно полегшить життя медпрацівникам та виключить помилки у аналізах крові. "Це фільтр, котрий прибирає з фотографії аналізу клітини заданого типу. Наприклад, на фото "до" є фіолетові крапки - тромбоцити, а на фото "після" - уже немає. Ті, що залишилися, дуже легко підрахувати навіть вручну".

Нове слово в енергетиці

Українець Самуїл Кругляк - десятикласник з Кіровоградської області,ив 2015 році запропонував спосіб отримувати електроенергію з штучно іонізованої хмари, на яку впливає сильне електричне поле, випромінюване іонізуючою вежею. Собівартість цієї електроенергії становитиме всього три копійки.

Навігатор для сліпих

Борис Чубін, Одеський школяр у 2017 році створив унікальний навігаційний міні-комп’ютер для незрячих людей iHelp. Пристрій допомагає людям із вадами зору у переміщенні в населених пунктах та між ними. Цей його винахід був представлений у знаменитій Силіконовій долині. – Якщо сліпий пасажир летітиме в літаку, мій навігатор автоматично налаштується на країну і місто прибуття, – розповідає про свій винахід Чубін.

Здатність до оригінального творчого мислення дуже поширена серед дітей, навіть, можна сказати, що взагалі притаманна більшості. У світі існує чимало винаходів і відкриттів, авторами яких стали діти. Більшість цих відкриттів уже використовуються в нашому повсякденному житті. Тож нам, дорослим, залишається лише закликати: "Діти! Будьте винахідливі!"

Icon
Icon       Icon        Icon        Icon        Icon        Icon        Icon
Якщо Ви знайшли помилку або у Вас виникли питання, звертайтесь за адресою  skola1matematika7@gmail.com   
Я охоче допоможу.